praktisk information

Praktiske oplysninger

 

Transport:

Ved kørsel med handicaptransport eller taxa beder vi dig selv sørge for at bestille kørsel hjemmefra både for ud- og hjemrejse i forbindelse med opholdet.

Taxaordning:
Lysglimt har en taxaordning med taxa NORD. 
Ring på telefon 48 48 48 48 og bed om ”fastturbestilling”.
Kørsel fra bopæl i det københavnske område eller på de direkte veje mod Gilleleje koster kr. 440,- én vej.
Samme pris for returkørsel. Betalingen skal ske direkte til chaufførerne.
Hjemrejsen skal bestilles sammen med udrejsen, men betales først på hjemturen.
Taxaordningen er kun gældende for Lysglimts gæster og kun i forbindelse med start og slut på de ophold, der er anført her i hæftet.

Hjælpemidler:
Du er velkommen til at medbringe rollator og lignende hjælpemidler.
Af pladshensyn må disse dog kun undtagelsesvis benyttes indendørs.
Vi har P-forhold for rollatorer og el-scootere med mulighed for opladning.

Hvem kan bestille et ophold:
Et ophold på Lysglimt er for alle, der gerne vil samle nye kræfter til hverdagen.
Lysglimt har ikke sygeplejepersonale. Derfor er det en forudsætning, at gæster er 100% selvhjulpne. 

Hjemmepleje:
Gennem egen kommune er der mulighed for at få flyttet hjemmehjælp eller sygeplejehjælp til Lysglimt under opholdet.
Er du i tvivl, så kontakt Lysglimt.

Læge:
Lysglimt har samarbejde med lokale læger, hjemmeplejen og sundhedscentre.

Tilskud:
Såfremt du søger kommunalt tilskud til opholdet, skal du henvende dig til social- og sundhedsforvaltningen (borgerservice) i din hjemkommune.

Brandfare:
Læs venligst opslaget på værelset: ”Vejledning fra brandmyndighederne ved brand”.

GDPR: 

På Lysglimt er der fremlagt en mappe til dig som er interesseret i hvorledes LYSGLIMT behandler dine personoplysninger som LYSGLIMT modtager i forbindelse med din bestilling af et ophold.